Nuffnang Ads

Thursday, May 6, 2010

Berpisah susu

Sudah hampir 2 minggu INSYIRAH tidak menyusu badan lagi...umur dah 3 tahun 2 bulan...tempoh yang boleh dikatakan panjang untuk menyusukan seorang anak. Kesian dia terpaksa tidur hanya dengan susu botol...sambil tanganyer memegang tangan aku minta dipeluk...maklumlah waktu menyusu...badannya sentiasa suam bersentuhan dengan ibu...tapi...hati ni sedih tengok insyirah tido sendiri....sebab since hari lahir kedunia hingga sekarang ibunya pasti ada setiap malam menyusukan dia...huh! sedih...bergenang air mata tgk dia tidur sambil berbisik di hati "besar dah puteri aku ni".....terasa lapang lah sikit waktu tidur sebab kalau insyirah menyusu for sure zahar akan turut serta...so tandem nursing lah jadinya.....penat memang tak terkira sampai sakit badan dibuat nyer...

Cubaan pertama...

cubaan pertama untuk memisahkan susu waktu insyirah berumur 2 tahun gagal..insyirah menangis dari malam hingga ke pagi hampir 2 hari....lastly surrender sebab teramat kasihan..bagaimanapun cubaan kali ini memang  berhasil setelah 2 ke 3 kali ubat pahit diletakkan dia totally said no to 'nenen' anymore..dalam hati biar betul nih!happy nyer rasa!
Tapi...di sebalik kegembiraan tu...terselit satu perasaan yang sangat syahdu...apabila melihat insyirah tidak menyusu lagi..terasa dia semakin jauh....jauh dari hati....jauh dari pelukan tidur bersamanya...sedih sangat!!
So, ibu tekad sayang...ibu akan peluk insyirah selalu! IBU SAYANG INSYIRAH!

2 comments:

zakiahzanirun said...

wow..tahniah !!...
dh beso dh...dun wory lah..~

Unknown said...

macam besar tapi pandangan seorang ibu seperti kecil lagi

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...